Halt ute

Nu är det verkligen inte roligt att vara ute. Glashalt överallt och man måste passa så hunden inte halkar. Kipper kan hoppa jättehögt upp i luften. Speciellt när det händer nåt skoj. Då är det inte kul om det är halt när han landar. Har en kollega som har en hund som det blev nåt vingel med efter den hade halkat. Inget kul alls.
Ingen onsdagsträning blev det igår heller eftersom jag var på fest:) Är lite avundsjuk på att min mor får umgås mer med Kipper än jag men det var ju förutsättningarna från början.
Det var roligt att se idag när C kom hem från jobbet. Kipps var verkligen glad. I vanliga fall så bryr han sig inte så mycket om folk, mig, husse, nån annan över huvud taget. Lite "schäfer - jag klarar mig själv" över Kipper. Otroligt intressant faktiskt. Men dock oförutsätt. vi kämpar på jag och Kipps med relationen. Nu kan vi gosa lite mer och Kipper tycker om det. Jag behöver inte bråka så mycket på honom. Jag måste verkligen vara lugn hela tiden (det går mig på nerverna, alla som känner mig vet att jag är het). Kipper går helt i baklås om jag gastar och tar i honom. Så nu ignorerar jag (inte så lätt med hans klor), försöker hålla mig lugn och konsekvent. Men lättlärd, det kan INGEN få mig att tycka att han är. Smart däremot: japp!! Kipper är smart. Iofs lättlärd om han vill (svamligt det här) men han vill lixom inte samarbeta. Alla andra bröder verkar vara helt normala hundar:) 
Kipper, varför valde du mig? Visa mig nu Kipper! Ska du trötta ut mig först eller ger du dig?
Fortsättning följer.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0