Lördag

Lördagen började med en prommis i skogen. Jag visade upp vad Kipper har lärt sig för C och S. Gissa om de blev imponerade? Ja, ja de har inte lika höga krav som mig:)
Annars nu när jag var på kvällspromenad med Kipper så kissade han som en riktig hund i slutet av promenaden så jag slapp släppa honom i sin rasthage! Bra va? En annan sak som är djuriskt positiv är att min lilla Kipps har börjat kampa! Och inte så lite heller. Hur förvånad är jag? Kipper är ju och har alltid varit lite svår att förstå sig på men jag kämpar på. Han är självständig och hårdhudad men vill vara nära på sina villkor. Vi försöker lära oss att mysa tillsammans och att arbeta tillsammans. Ibland går det bra och ibland agerar han helt tvärtom motför jag trodde. Knep-Kipper. Han är en riktig utmaning för mig. Och för familjen. Så här kommer lite bilder: (som önskat!)

Här är nästan hela familjen som får utstå Kipps upptåg: F, S och A i ett försök till "julkort". Det blev ju sådär och då tog jag ändå typ 100 kort....


En rolig sak med Kipps är att han alltid och jag menar ALLTID slänger ut benet när han lägger sig! Benet far ut som om det satt en fjäder på det . Det bara sprätter ut alltid då han lägger sig! Ser inte så bra ut och det blir svårt för honom att sätta sig upp igen när vi tränar ligg-sitt. Suck. Men gulligt är det. Men opraktiskt.

Kommentarer
Postat av: Catta o Festis

Super bra bilder :D

Han är ju så stilig :)

Kram på er

2008-12-06 @ 23:41:39
Postat av: Jennie och Phoenix

Vilken sötnos!

2008-12-06 @ 23:53:39
URL: http://phoenix.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0