Fredag och mycket nu

I morse vaknade jag jättetidigt, runt 6. Vad jag ångrar att jag har tagit upp kipper i sängen på morronen för att gosa. Nu försöker han komma upp vid 4, 5, 6 osv. Suck. Men han går snällt och lägger sig igen när jag väser: Stick!
För att inte väcka övriga familjen så fick han efter vi hade varit ute följa med mig in i badrummet medan jag duschade.
Det var också bra passivitetsträning ju. Han lade sig kloss i duschväggen. Sedan blev det frukost.
Lämnade in bilen på service i morse så igår lånade jag en liten plastbur av M att ha i Renån så C kan skjutsa S till mormor på eftermiddagen.
En sak som är rätt onödig är att Kipper (som alla andra hundar) får fnatt när han är blöt, vilket han blir varje gång han är ute nu. C sa att han hade rusat ner för trappen, vidare in i vardagsrummet, hoppat upp i soffan och snott halva S:s macka med skinka! Jag blir så orolig att han ska skada sig! Men han verkar rätt tålig...
Glömde väga honom igår på hans 10 veckors dag (9 veckor vägde han 5,4 kg) och funderar fortfarande på avmaskning.
Nu väntar en förhoppningsvis lugn kväll och helg.
Igår kväll la vi honom i sin bur i vardagsrummet. Det tog kanske 10 minuter innan han var lugn och så öppnade vi buren men han sov kvar en halvtimme i alla fall. Hur länge brukar en 10 veckors retrievervalp sova???? Jag tror Kipper sover för lite....därför blir han övertrött och speedad. Min teori. Men han "får aldrig vara i fred" eftersom det alltid händer saker i vår familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0