Måndag och ny vecka

Eftersom det inte är nåt fel på min valp så måste jag börja skärpa till mig och planera för framtiden:
Vi ska hitta nån annan trevlig hund att busa med
Lära oss kissa på allmän plats
Lära oss bajsa i koppel
Vi ska träna apportering=lämna grej i Mattes hand (lär bli ett långt projekt)
Vi ska öva inkallning och kontakt i skogen och på okända ställen
Vi ska träna mer på hantering och gå i koppel
Till Catta: Nja, det känns lite långt att åka till Ume för att ställa ut, jag har blivit såååå bekväm på äldre dar. Men hoppet finns. Om andan faller på. Ska fundera på saken. Känns avlägset med utställningar, Kipper kan inte gå i koppel, än mindre springa eller stå stilla....

Kommentarer
Postat av: Rytterling

Hej, va kul att du skrev en rad och gillar min lista på inofficiella... välkommen tillbaka.

www.rytterling.se

2008-09-29 @ 17:49:04
URL: http://www.rytterling.se
Postat av: Yvonne

Hejsan

Jag blir bestört när jag läser om din lilla valp. Har du förstått att det är en valp du har? Vem tar för givet att en 3 månaders valp SKA vara rumsren? I ditt bloggande så låter det som om du inte ens tycker om din hund vilket känns otroligt sorgligt. För du kan vara helt säker på att dom känsor du bär inom dig förmedlar du också till din valp. Jag hade också känt mig osäker, otrygg och förvirrad med alla dessa negativa känslor och krav runt mig och då är jag ändå en vuxen människa. Kan bara föreställa mig hur förvirrad och osäker din lilla valp måste känna sig. Du måste börja om med att dra ner på kraven, vara betydligt mer positivt inställd och dessutom, en valp behöver lugn och ro!

2008-09-29 @ 18:27:17
Postat av: Catta och Festis

Festis är lite hopplös han med. Men de går bättre. Får gå med dom en o en mkt. Annars ska de busas så mkt :P Håller tummarna för dig ska du veta. De kommer att ordna sig! Kram

2008-09-29 @ 21:14:52
Postat av: Ewa

Till Yvonne!

Jag blir bestört över att du kan skriva som du gör om Maria och Kipper som du aldrig har träffat. Jag känner Maria mycket väl och har dessutom träffat Kipper. Kipper är inte ett dugg förvirrad och osäker. Han är raka motsatsen av din beskrivning av honom. Att Maria beskriver sitt hundägande med humor och ironi tycker vi som förstår humor/ironi är kul. Maria har skrivit i tidigare blogginlägg att vi som känner henne förstår!!!! och det gör vi:-)Jag kan intyga att Maria tycker mycket om sin lille Kipper. Du kanske ska låta bli att läsa/tolka bloggar som skrivs av människor du inte känner. Mycket av det som skrivs kan vara väldigt interna skämt som du absolut inte kan förstå.

2008-09-29 @ 23:31:42
Postat av: Stolta uppfödaren

Hallojsan!



Till Yvonne vill jag bara säga samma som Eva; du kanske inte ska läsa så mycket om andras dagböcker.

Maria är en kanonvalpköpare som har haft flera räddningshundar.

Precis som Eva säger så har Maria underbar humor med mycket ironi.

Jag hade otroligt många som ville köpa valpar från den här kullen så jag är superdupernöjd med både Maria och alla de andra valpköparna.

Lite kuriosa; Maria med familj åkte 34mil tor 5ggr för att lära känna valparna så att hon skulle få den hon ville ha.

Det enda Maria är förvånad över är hur mycket hund det är mina valpar...Skratt

Ta dina åsikter i ett mail istället.

Stor kram till Maria, Kipper och resten av familjen

2008-09-30 @ 09:13:24
URL: http://www.hummelviksgarden.com
Postat av: Anonym

jag som jag skrev reagerar på vad hon SKRIVER!

Hur hon är för övrigt har jag ingen aning om, men många som inte känner/känner till henne reagerar ungefär likadant som mig. Så man kanske ska fundera lite på hur man uttrycker sig när man bloggar också... Dessutom är det fullt normalt att en 3-månaders valp INTE är rumsren. Det borde inte uppröra ägaren kan iaf jag tycka och det borde väl även uppfödaren kunna upplysa om kan jag också tycka!

2008-09-30 @ 11:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0