Ny dag, nya tag

I morse bestämde jag mig för att inte bråka så mycket på Kipper. När han hälsade på S så får han ha en sak i munnen att hålla i. Då kunde vi gosa och berömma honom och han blev så glad att han höll på att krypa ur skinnet.
Jag ska i fortsättningen koncentrera mig på att stävja dominansen i andra situationer än "i famnen". Där ska det bara vara mysigt. Och föressten, i alla andra situationer är han ju inget jobbig. Att det ligger ör honom att vara dominant är klart men jag tror inte att han fixar det ännu riktigt. Han går som sagt var upp i stress och det ska jag förhindra med att inte ta i honom och inte vara så "arg". Det funkar inte. Måste se till att han inte går upp i stress istället.
Varför känns det som om jag har gjort detta en gång? B, känner du igen nån hund jag har haft som har betett sig så här?
Jag får flash backs varje dag.....
Tack ni som har brytt er om mina problem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0