Söndag och mycket att göra

Idag har vi verkligen jobbat på. I morse gick vi bort med skottkärran upp i skogen till komposten hela familjen. Direkt efter det så åkte vi in Sundsvall eftersom S skulle få gå på sin första bio, Mamma Mu. Skoj för henne och skoj för mig och Kipper som skulle "gå på stan". Vi gick och gick och han hälsade på alla drakar och diverse löst folk, en whippet med matte, några tonåringar mm. All trafik bekom honom inte. Det var bara en sak: när vi kom till torget så var det nån slags hockeyturnering där (på konstis) så det small rätt bra i sargen. Då tyckte han det var liiite läskigt. Det var första gången jag såg nåt på honom. Men det är klart, han blev nog trött bara av promenaden dit. Sedan gick vi över ån och tillbaka igen. Då märktes ingenting på honom fast jag ser ju att han är trött. Sedan tyckte jag att vi skulle vila i en park. Det tyckte inte Kipper men har var ändå rätt så duktig. Sedan blev han övertrött så då fick han sova i bilen tills S och C kom tillbaka från bion. Efter det så for vi direkt till vår sommarstuga och röjde lite. Då reagerade han även för swirren som man klipper gräs med men det gick också fort över. Där blev det en skogspromenad och lite röj på tomten.
Det som är liiite irriterande med Kipper är att han har lite svårt för att göra ifrån sig borta. Men idag pinkade han i alla fall på stan och efter mycket tjatande även vid stugan. Hurra! (Man får vara glad för det lilla)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0