Taskig relation

Vi är lite ovänner jag och Kipper.
Jag kommer inte underfund med hur han fungerar.
När jag försöker ta i honom, säga åt honom att upphöra med det han håller på med, så går han in i stress. Inte kul.
Funderar på att lägga ner allt några dagar och se vart det leder.
Det kan inte vara meningen att han ska fly från mig när vi har bråkat, då måste jag ju göra fel. Han förstår mig inte och effekten uteblir. Suck. M tröstade mig lite idag i alla fall och sa att det är normalt. Men tråkigt är det. Jag vill bara att vi ska ha det bra. Skulle inte ha valt en dominant valp. Dum som jag var trodde jag att det skulle bli lätt. Det blev det inte.
Vi var hos veterinären idag. Allt var OK med Kipper. Två oberoende personer inne på veterinärstationen sa: vilken dominant valp!!! Jo, jag vet, sa jag. Kipper är i alla fall otroligt positiv och modig när det gäller nya saker. Han är dessutom rätt hård så det är inte lätt. Hur ska det bli när han kommer in i könsmognaden?
Nu låter det som att allt är skit. Det är det inte. De som känner mig vet hur lätt jag har att prata om det som inte är perfekt. Det som är bra det är bra. Punkt. Det behöver man ju inte häva ur sig, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Maud

Klart att du valt rätt valp!!! Tvekar inte en sekund på det. Tänk en mes som fiser ihop varje gång du tillrättavisar den. Hur lätt är det att träna med en sådan??? Han får komma och leka med tant Xtra så ska du se att hon kan tala om för honom vart skåpet ska stå:-)

2008-09-24 @ 07:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0