Tisdag

I går kväll bajsade han inte innan vi skulle sova så jag gick upp vid 4-tiden och kissade och bajsade honom. Sedan skulle vi sova igen och det är inte lätt att ha mig till Matte eftersom jag blir inte glad om jag får en sömnskuld. Så det gick bra. Kipper sov till halv åtta! Fast Husse gick upp vid 6. Jag låg och förde över "sov sov sov" till honom och det lyckades!

Nu har han lärt sig att springa upp och ner i trappen, den är öppen och lång, så nu springer han mellan mig uppe vid datorn och Sara nere vid TV:n.

Han verkar ha blivit mattokig nu (precis som sin bror, Festis). Han gillar rå svamp som växer ute. Urk.
Igår kväll kom Maud och Siv och hälsade på honom. De verkade nöjda som det såg ut.

Det börjar lugna ner sig och lite rutiner finns väl nu. Kan säga tt det är mycket knepigare att ha familj och valp samtidigt.
S har fått flera tröjor med hål i och F försöker lära honom tusen kommandon på en gång. Man kan inte vila så mycket när valpen sover på dagen, valpen får svårt med lugn och ro eftersom S bara vill vara med honom när han sover och jag kan komma på tusen andra nackdelar. Fördelarna är väl självklara. Nu ramlade han ner för trappen. Jaja, han måste lära sig att ta det lugnt. (Blivande räddningsämne?)

Annars är jag helnöjd med honom! Det är så roligt att ha hund igen.

Kommentarer
Postat av: Maud

Han är ju hur fin som helst lillkillen! Tänk vad han kommer att få springa för att hänga med syrrorna:-)

Hälsningar, Maud

2008-09-09 @ 17:12:52
URL: http://www.bein.scorpionshops.com/maud/
Postat av: Gammelmatten

Ha ha ha det är bra att han håller dej igång så att du inte stelnar till! skratt

Räddning! WEEIII! Tjänstehundar: me like that... Finns ingen sen förut bland Hummelvikarna...



Kramelikram från Gioia och resten av gänget

2008-09-09 @ 19:38:49
URL: http://www.hummelviksgarden.com
Postat av: Catta och Festis

Hejsan! Festis tycker oxå om svamp xD ÄCKLLIGT!! Sen finns de en annan dilikatess i kattlådan. morr

Festis ska bli räddningshund när han bli stor han med :D Fått hem massa papper om de. Lycka till! =)Kram

2008-09-12 @ 10:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0