Spår-sök och sök-spår

Ja, vad gör man inte för att förvirra för Kipper.
Nä, skojar bara.
Idag så började dagen med spårträning i Bergsåker. B gick efter mig i spåret  och det var tur det. Tack B!
Jag fick jättemånga råd som jag försökte använda och Kipper gick helt plötsligt riktigt fint!
Spåret var 45 min gammalt, ca 300 m, blötmossa. Som vanligt visste jag inte var jag hade svängt och inte heller var jag lade pinnarna(!). Alltså jag måste vara världens sämsta spårläggare! Inget lokalsinne alls. B hade riktat in mig mellan 2 vägar men ändå hade jag glömt bort var jag gick 45 minuter tidigare. Suck. Det var knappt 300 meter.
Men men, Kipper jobbade på fint och tog alla pinnarna helt perfekt. Så jag är jättenöjd med spåret idag! Hopp finns igen!
Jag måste snitsla spåret och hålla igen i linan.
Efter det blev det budföring. Fungerade inte. Kipper sprang till "domaren". Bättre lycka nästa gång.
Sedan körde vi sök. Kipper fick bara 2 figgar, en på vardera sidan om stigen. Det gick jättebra. Första gången han fick en "dold" också. Kanoners.
Nu ligger en trött Kipps framför TV:n och jag ska åka på Statoil och belöna mig med något, haha.


Kommentarer
Postat av: Jennie och Phoenix

Hejsan!



Vad roligt att höra att det börjar lossna med spårträningen nu!

2009-08-24 @ 06:33:44
URL: http://phoenix.bloggagratis.se
Postat av: Maud

Vad duktiga ni är! Här plockas det bara pinnar:-)

2009-08-24 @ 10:05:21
Postat av: Elenor & Texas

Underbart! Nu så...nu kommer det!

Förlåt att jag tjatar...men..komemr du på KF?

KRAM!

2009-08-24 @ 20:45:18
URL: http://www.goldentexas.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0