Träning

Stackars N....Han erbjöd sig att träna med mig och Kipps men han törs nog aldrig fråga igen:)
Först lade vi spår. Jag gjorde åt N och Kiwi också. När Kiwi gick sitt spår så sa jag att "där gick jag nog inte" så N tog tillbaka Kiwi men hon envisades och hittade en pinne(!). Jag tror N visste hela tiden att kiwi var rätt men ville inte säga det till mig, hahaha. Vill man vara snäll kan man säga att det var bra träning, hm.
Kippers spår var snarlikt det jag gjorde sist och nu var Kipps heltaggad. För mycket faktiskt så han var okoncentrerad. Sprang mer än vad näsan var på. Men men det är ett roligare problem.
Efter det blev det budföring. Helt OK för bägge jyckarna men Kipper sitter inte stilla när mottagaren ska klappa honom. Får se om det hinner fixa till sig innan tävling.
Vi åkte till Njurunda BK och körde lite lydnad. Då klantade jag till det igen så Kipper springer och stör Kiwi när hon ligger plats:( Himla duktig hund, Kiwi. Hon rörde inte en fena. Ja, vill man vara snäll så var det också bra träning för Kiwi....
nu är ju inte jag snäll så ofta så jag tycker det bara var klantigt! Men men vi får se om N törs träna igen med oss. Hoppas.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Det är bra med störningsträning! Hör av dig nästa gång di vill träna... :) /Niklas & Kiwi

2009-08-14 @ 18:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0