Ännu en helg har gått

och vad har jag åstadkommit?
Inte mycket, det snöar så otroligt mycket!!! Less.
I går så gick jag runt kvarteret med Kipper i koppel. Inte ofta det sker och inte ofta han går i koppel. Det märks. Bäst som jag går där så dyker det upp en golden. Det är Harry en 1-årig goldenhane som vill leka. Kanon, så jag släppte in Kipper på deras tomt så de fick härja av sig lite. Skönt.
I dag så åkte jag till jobbet (var enda stället som var skottat och lite folk på). Har bestämt mig för att inte träna så mycket på jobbet eftersom jag vill att Kipper ska förvänta sig vila där (i bilen). Men vad gör man inte? Först fick Kipper springa lös och vi övade lite på inkallningar. Sedan övade vi lite läggande under gång och stå. Gick rätt så bra.
Min fantasi började tryta så jag kom på att vi skulle miljöträna i spiraltrappan. Ja, jag säger bara att upp gick ju bra...
Jag måste väga Kipper för fy vad tung han var när jag var tvungen att bära ner honom. Men jag ser det som att vi tränade på tillit. Kipper var ju tvungen att lita på mig. Ha ha.
I övrigt flyter allt på. Kipper är nybadad och pälsen står åt alla håll. Mest åt fel håll. Carina säger att den ska lägga sig om en vecka. Tror jag när jag ser det.
Har varit på hundaffären och köpt ännu en ny hundmat. Vore ju bra om Kipper kunde äta nåt i alla fall. Själv alltså. Utan hjälp. Har även köpt extra stora och långa hundtugg eftersom Kipper vägrar tugga på ben om nån inte håller i dem åt honom. Slö-Kipper!
Nu längtar jag till våren!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0