Fredag!!!

As I wright, right in this moment är Kipper på väg hem från mormor i koppel med A i andra änden. Tack A för att jycken är lite motionerad tills soffan ikväll.
Träningen går vidare: Igår höll Kipper i ett sugrör! i 3 sekunder. Bra eller dåligt, välj själva. Jag tycker det var kanonbra.
Om sisådär 5 månader kanske han kan hålla i en apportbock:). Provade faktiskt med trä-pennan också och det funkade igen! Hurra! Det går med små små steg. Hatar små steg. Apropå små steg så kan jag bara inte låta bli att jämföra raser.
När Kipps var ute med syrrorna (som är kelpiesar) så var deras matte med och hon styrde hundarna med viskningar. Jag skrek åt min tollare. OK. Det säger väl mer om mig än om olika raser. Men nu idag när A skulle ta Kipps och gå hem så gick Kipps bara med A. Utan att ge mig så mycket som en blick. Jag for förbi med bilen och pratade med dem. Ingen reaktion på Kipps. Ja ja. En terv skulle ha krupit ur skinnet av separationsångest. Ska utvärdera mitt och Kipps förhållande om 9 år.

Kommentarer
Postat av: Elenor & Texas

Kan ju kanske glädja dig med att säga att jag fick börja med att få Texas att hålla tuggben, inte ens det tyckte han va roligt. Nu tar han i o f s allt, men vi fick träna på ett lite annorlunda sätt. Jag ska försöka kortfatta mig. Texas gillar inte att hålla (hatar att hålla) men han älskar att spåra. När vi va i skogen gömde jag köttbullar i skogen. Texas språng och åt köttbullen, kom sen tillbaka och fick en till godisbit. Sen började jag gömma boll, när han spårat upp bollen och kom med den så fick han en godis. Sen gömde jag apportbock, och även nu fick han godis när han spårat upp den och kom med den till mig. Hmm...vet inte om det blev tydligt..förstår du?

Kanske kan vara en ide att testa, bröderna bus har ju varit lika varann tidigare. För Texas del handlade det om att han var för smart, han tyckte inte att de va kul att "bara" håll i en kastad apportbock, när han däremot fick leta upp en gömd apportbock blev det mycket roligare. Nu har han kommit på att bockan är rolig, så nu går det bra att även "bara" kasta.

Hoppas det funkar på smartkipper också

Kram och trevlig helg.

Trevlig helg.

2009-02-20 @ 16:58:08
URL: http://www.goldentexas.zoomin.se
Postat av: hans

jamen det är de små stegen som man måste ta, lycka till i helgen :)

/hans

2009-02-22 @ 00:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0