Ridhusträning igen

Ja, igår var vi på ridhusträning igen. Det var kul och jag körde samma princip som sist: låta Kipper ta kontakt med mig för att få belöning. Funkade bra igen, vi hade roligt (eller mest Kipper) och lekte. Vi var inne 10 minuter kanske och sedan gick vi på promenaden runt travbanan. Där var kipper jätte duktig och jag lyckades få honom att inte äta mer än kanske 2 kg hästskit...suck. Nä, men han var duktig. Kipper fick gå fint mellan högarna och belöningen blev att han fick rusa vidare sedan. Efter en stund så upptäckte jag att det stod en häst i en hage (brukar inte vara hästar ute där). Kipper älskar hästar! Han sprang dit och ostkrokade sig, pussade mule och sprang i 8:or mellan hästens ben. Tur det var en snäll häst som tyckte om hundar säger jag. Tänk om hästen hade sparkat Kipps. Och naturligtvis lyssnade inte Kipps på mig, han hade ju en kompis. Suck. Men sedan tränade vi på fler hästar (som stod där de brukade stå).

När vi kom hem så var det gemensam TV-titt. Då hande Kipper svårt att varva ner. Han uppmande mig hela tiden. Blir väl så när allt bara är lajbans i en timme. Men då blev det inte så kul resten av kvällen tyckte Kipper. Snacka om att ta hela handen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0