Alla bara tränar och tränar....

Vad gör då vi? Ja, inte tränar vi så mycket i alla fall. Jag får bara ångest över att det går så bra för alla andra och så dåligt för mig (oss). Tror jag ska sluta blogga och läsa bloggar. Det gör mig bara på dåligt humör, tävlingsmänniska som jag är. Hm. Nja, en del bloggar är riktigt inspirerande faktiskt. Tänk om jag skulle träna lite mer och läsa lite mindre? Men det är ju sånt dåligt väder. Det är mörkt. Det är kallt. Jag jobbar 100%. Jag har så lite tid. Jag städar. Ibland i alla fall. Jag drömmer om 1:a priser men vad hjälper det? Jag kan ärligt säga att Kipper inte kan så mycket alls. Lydnadsmoment alltså. En bra dag så kan han: Sitt, ligg och hit. Men då ska han sitta kvar en stund innan jag ropar. Det gör han bara ibland och definitivt inte utan att jag påminner honom. Han kan inte sätta sig upp på "sitt" från ligg. Ja, det är mycket han inte kan. Jag upplever honom som omogen. Men så är han ju bara 6 månader. Han har börjat intressera sig för lukter ute. Han är underbar inomhus i alla fall. Han var ensam hemma idag för första gången! Det gick bara bra. Han kan sitta ensam i bilen ett par timmar också. Det enda "jobbiga" med honom är att han hoppar av glädje (på Sara). Hon kan inte värja sig. Men Kipper är SÅ glad så han kan inte behärska sig, sötnosen.
Vardagslydnaden fungerar dock utmärkt. Den är precis som jag vill ha den och att det inte stämmer med alla andras det skiter jag i. Jag vill ha en hund som är uppmärksam när vi är ute och går. Lyhörd och samarbetsvillig. Det tycker jag att Kipper är nu. Nu vill jag att han ska gilla bollar och helst komma med dem till mig:)
Vad det är värdelöst med snö! Kan inte träna spår och jag skulle vilja göra det nu. Jag tror att jag och Kipper skulle få ett bättre samarbete om vi tränade lite spår....får göra fler uppletande inomhus istället. Tråkigt. Fast det tycker inte Kipps:)

Kommentarer
Postat av: Elenor & Texas

Jag är helt övertygad om att du och Kipper kommer stå på pallen en dag. Själv pluggar jag på 100% plus jobbar extra en dag i veckan så jag förstår precis vad du menar när du säger att man inte hinner med allt man vill göra. Jag har ju i o f s inga bara (förutom Texas ;)En perfekt träning för dig som har familj borde vara att en familjemedlem gömmer sig i skogen, medan du håller Kipper och sen får Kipper leta reda på familjemedlemmen. De borde man väl kunna göra fast det är snö?? Haha! smarta som dom är så kanske han följer fotspåren i snön skratt

Kram Elenor & Texas

2009-01-20 @ 21:05:34
URL: http://www.goldentexas.zoomin.se
Postat av: tesa

Känner inte dig. Men problemet är väl kanske alla duktiga bloggare?

Din VALP är 6 månader. Låt honom vara valp, lek med honom, busa, ha skoj tillsammans, bygg upp tillit och förtroende och kontakt.

Varför har alla så bråttom nuförtiden? Om man inte har börjat tävla med hunden innan den blivit ett år blir man snart sedd som konstig och misslyckad.

Men hallå där, hunden ska förhoppningsvis leva många år. Man hinner, det roliga är väl inte att ha en valp som kan allt, det roliga är att ha en gammal hund som vill allt, som fortfarande ser som höjdpunkten i tillvaron att få köra ett lydnadspass, spåra eller vad m,an nu tycker är kul!

Tyck om din hund för den lilla individ han är med förtjänster och brister, ingen hund är den andra lik.

2009-01-20 @ 21:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0