Dummare än tåget!

Det är jag det. Igen.
Jag och Kipper har varit på ridhusträning. Varför tränar man i ridhus på vintern? Kanske för att slippa snö och halka? Kanske för att träna igenom moment som hunden redan kan? För att få välbehövlig störning? Svar ja på alla frågor.
Vad gör jag där då? Med en 6-månaders VALP??? Hur kan jag ha så höga krav på lilla Kipps?
Jag var där rätt tidigt så det var bara ett ekipage där men hon tränade med klicker. Jag gick längst bort med Kipps och körde lite fot och platsliggning. Det gick väl sådär. Efterhand droppade det in fler och fler folk i ridhuset. Jag fick slita mer och mer med att få Kippers uppmärksamhet. Jag blev arg och Kipper blev stressad. Som tur var innan jag hade gått i taket så gick jag ut en sväng. Tänkte rasta Kipps lite lös runt travbanan. När jag gick där i mörkret så tänkte jag till lite. Vi gick inte in i ridhuset nåt mer.
Jag måste verkligen jobba med att sänka kraven. Hur kan jag tro att det ska gå att få ett bra fotgående i ett ridhus när han inte har det hemma???? Sa ju det, dummare än tåget!

En sak var bra i alla fall! I mitt slitande för uppmärkasamhet så tog jag fram en boll. Kipper har inte brytt sig om bollar förut men nu ville han ha den! Han ville att jag skulle kasta den men han plockar inte upp den sedan. Skum hund det här. Svårtränad tycker jag. Det är svårt att få honom i perfekt balans mellan "stress" och uppmärksamhet. Men varför måste det vara perfekt? Det ska jag tänka på idag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men visst är vi duktiga på att erkänna våra misstag:-) Det kommer att bli så bra så med lille Kipper!

2009-01-15 @ 19:18:48
Postat av: Jennie och Phoenix

Hejsan!



Tack för titten:) Kul att du gillade bilderna. Synd bara att motivet sitter som en hösäck och slokar med öronen på alla bilder:P



Riktigt snygg Kipper har blivit!



Jo tränar gör vi en hel del. Tycker att det är så skoj och Phoenix gillar det. Önskar bara att han kunde äta ordentligt så han fyllde på energin lite mer...



Ha en trevlig kväll!

2009-01-17 @ 21:59:15
URL: http://phoenix.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0