Genombrott!

Kändes det som igår kväll. Jag var ute och kissade Kipps innan natten och fick för mig att träna lite, hade Frolic i fickan. Då kom jag på en sak som triggade igång Kipper rejält: Social belöning. Har aldrig använt det förr på någon hund och med tanke på att Kipper inte tycker om klappar och närhet så var det helt otroligt. (Fast jag tror Kipper tycker det är roligt att få dominera mig lite, det är det han gör när han hoppar på mig) Men jag kan ju använda mig av det för att få honom taggad!

Efter det så läste jag i den underbara boken "Sikta på 10:an" av Svartberg. De beskriver så bra men en sak förstår jag inte (och det var vanligt enl. dem). De kör inte med nån kravfas. Men hur gör man om hunden tycker nåt är roligare än den bästa belöningen? Där är jag nu...och funderar.

Men men, träning är inte allt! Jag har även knäppt lite kort!!!

Nä, jag har inte varit i fjällen. Men visst är det fint ovanför mitt jobb?





Jag brukar åka upp hit och rasta ganska ofta. Det är mysigt och lugnt och skönt. Lite trafik och folk.
Nu ska vi ha en trevlig fortsättning på helgen!


Kommentarer
Postat av: Elenor & Texas

Hej!

Vilka fina bilder!Fina Kipper!

Medan du längtar efter att snön ska bort så du kan börja träna så längtar jag efter snö...tänk att man aldrig kan vara njöd, "skratt"

Kram från Blöteborg....

2009-01-26 @ 14:13:35
URL: http://www.goldentexas.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0