Nu har jag tränat också!

Tänkte det var dags att rycka upp sig! Det blir inga 1:a pris i soffan. Jag och Kipps ägnade 1 timme efter middagen till positiv träning. Det är svårt att vara positiv hela tiden, jag vill gärna bråka på Kipps när han inte är "med". Kan bara inte träna helt utan krav men det tror jag inte på heller. Övervägande positivt var det i alla fall. Vi tränade mest fot (superkorta sträckor), kontakt och inkallning. Och vi tränade med boll!!! Kipper vet inte riktigt vad han ska göra med en boll (han ser äcklad ut när han tar upp den) men han såg ut att ha roligt när jag kastade den i alla fall. Jag "bytte" sedan med godis. Fast Kipps släpper bollen och nosar på backen, det är inte kul. Tänker tillbaka på Ville som kunde göra precis vad som helst för vilken boll som helst. Men men Kipps kanske kommer dit han också? Vi får se, annars kan jag ju börja kasta köttbullar...
Pratade lite med Birgit idag och hon har alltid svar på mina frågor och funderingar. Jag blir alltid peppad av henne träningsmässigt. Ska skriva upp lite punkter senare som jag ska tänka på med Kippers träning. Jag har börjat skriva träningsdagbok fast den är hemlig.

Innan träningen idag så fick Kipps rasta av sig lite. Det är verkligen full fart nu. Lite för mycket ibland. Vi har gjort det till en rolig lek att han springer upp till toppen på snöhögar. Problemet är att han springer ännu fortare nerför och idag hoppade han rätt ner på plogad asfalt. Stackars bogar. Märktes dock inget på Kipps men det är inte bra.

Satt och funderade igår kväll pånågra saker som är speciella med Kipper:

Kipper älskar frukt, speciellt apelsin, och grönsaker, speciellt paprika (ha ha vi har inte så mycket grönsaker hemma)
Kipper gillar bara Doggys torrfoder....
Om Kipper inte har smakat något förut tex en korvskiva, så måste han leka en kvart med det innan han äter upp det.
Kipper kan inte gnaga på ben om man inte håller i det åt honom.
Kipper luktar alltid på sitt bajs och ser förvånad ut.
Kipper måste alltid vara med mig i badrummet om jag duschar.
Kipper kan inte ligga på en säng eller soffa utan att ramla ner.

Knäpp-Kipper!!!

Kommentarer
Postat av: Elenor & Texas

Haha!! Bröderna bus är ändå rätt lika!!! Texas hoppar också och far runt som en tok, upp och ner på allt! Texas älskar också frukt, framförallt äpple. Förövrig så har Texas börjat mat vägra..(om inte matte blandar i köttfärs el stroganoff, då äter han mer än gärna)Knashund! Kan gå en hel dag utan att Texas äter...Texas vill också alltid vara med i badrummet..hellst i badkaret ;), toker! Skillnaden är väl att Texas Alltid ligger i soffan och sängen..speciellt när han kommer in efter en regnig promenad. Underbara hundar!

Kram Elenor & Lillebror!

2009-01-21 @ 21:12:32
URL: http://www.goldentexas.zoomin.se
Postat av: Anonym

Svar till Elenor:

Jo, Kipper har matvägrat ett tag han också. Äter inte torrfoder (på ett dygn) annat än med vår mat i:)Men eftersom man är så blödig så fattar de ju snabbt!

2009-01-21 @ 23:07:46
Postat av: Elenor & Texas

Jo..jag skulle ljuga som jag inte erkände att Texas är bortskämd. Ja vill gärna tro att det är jag som alltid bestämmer, men Texas är väldigt listig...finns visst fler likheter med räven än bara utseendet.

Kram!

2009-01-22 @ 11:11:18
URL: http://www.goldentexas.zoomin.se
Postat av: Mamma Persson

Ta det lungt, 10:an kommer när det är dax ska du se. Killen är ju "bara" valp än, Fixa är snart 3år och har fortfarande låååångt kvar, varför jag startat är för MIN egen skull eftersom jag verkligen har jobbigt att göra saker jag INTE behärskar/fattar inför andra människor. På jaktprovet var jag så nervös, skakade så att jag inte ens kunde hälla upp kaffe själv.....läskigt, lydnaden lika dan, hatade verkligen att stå där med allas blickar riktade mot mej (tror man) men nu går det lättare så då blir det ju andra förutsättningar för Fixa oxå:-) Lugn och fin vi har ju ett arbete att sköta till 100%, små barn, hemmet & resten av familjen även.

Maria

2009-01-22 @ 21:21:31
URL: http://www.mammapersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0