Nytt år - nya möjligheter

Känns som om det här året kommer bli ett bra år!
Nyårsafton blev lugn. Jag och Kipper var hemma och hörde på smällarna genom väggen. Kipper brydde sig inte. Skönt.
När familjen skulle skjuta av sina raketer (för S) så åkte jag och Kipps iväg med bilen för kvällsrastning i skogen. Inte så mysigt. Det var kolsvart och nymåne. Jag blev räddare och räddare och tänkte: Det här går ju inte. Vi hörde också rätt mycket skott. Så det blev en kort rastning eftersom jag inte ville föra över min rädsla på Kipps. Kipps han bara stack iväg i skogen som vanligt. Var väl hästbajs som drog. Som vanligt.

Igår var jag och Kipper till B i urskogen. Nä, men i Lagfors, Ljustorp, Bergeforsen, Timrå. Jättefint hus och ställe, mysigt!
B tittade lite på mina problem med Kipps men vi kom överrens om att det nog inte var så många problem trots allt:)
Efter fika så var det dags att kolla lite på hennes 11-veckors terv-valp, Navarre. Urgullig var bara förnamnet. Han hade inte heller några problem visade det sig igår. Vi är så glada och nöjda så.
Kipper var inne hos B och blev lite upptuktad av Champis, terv-tiken. Men det var bara nyttigt för Kipps nosade henne lite väl mycket i baken. Efter det så var det dags att träffa Navarre. Både Kipps och Navarre var lite rädda för varandra i början. Det såg otroligt roligt ut! Men de blev jättebra kompisar. Hoppas vi kan träffas ofta så de förblir goda vänner.

På kvällen kom C och Festis och T och Theo hit!!! Hur kul var inte det? De var på väg upp till valpträffen i piteå som vi inte ska på. Jättekul att få se kullsyskonen! Sååå fina var de. Lika Kipper fast ändå inte. Jag måste banta Kipper. Hm.
Vi släppte alla valpar (och en cocker) på hembygdsården. De sprang och hade skoj.
Tack tjejer för att ni kom förbi!!!

Nu är det bara Texas som jag skulle vilja träffa! Och Kiira, Sprocket och Tonic.....


Kommentarer
Postat av: Elenor

Jag och Texas vill också träffas!!!!!!!

Vi är sååå himla avundsjuka på alla, men vi får ladda för en valpträff till sommaren :)

Kram Elenor & Tex

2009-01-02 @ 11:39:46
URL: http://www.goldentexas.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0