Hemma!

Och här är det som vanligt. Vi har haft otroligt väder i Stockholm! Sol och fint alla 5 dagarna. Helt otroligt.
Ja, det blev ju inte så mycket hundaktiviteter eftersom Kipper var på hundpensionat men man har ju ett övrigt liv också, ha ha!

Utsikten från vårt hotellrum på 7:e våningen. Vi bodde mitt i city vid sergels torg.



En sak som är härlig med semester och barn är att man kan vända på dygnet. Här är en av mina favoritplatser i Stockholm, slussen.
Vi gick många fina kvällspromenader.

En annan favoritplats för S och mig: Grönan!


S tar en paus vid Djurgården.
Det närmaste hundar vi kom var en korg "linusar" i Gamla stan. Det var nära att en fick följa med hem men S valde en igelkott(!) istället.

Söta va? Jag har en fling för gosedjur och det verkar ha gått i arv.

Men hur gick det för Kipper på hundpensionatet då?
Jo, alldeles utmärkt! Personalen kunde inte nog berömma honom. De sa att han gick ihop med ALLA hundar och var så perfekt så. Hans bästa kompis var en 5-årig dansk svensk gårdshunds hane och de var tydligen alltid tillsammans.
När vistelsen var slut så skrek Kipper efter personal-tjejen så hon kom och pussade lite till på honom. Skojigt att se! Vi måste besöka dem rätt snart igen. Sista natten fick Kipper sova i sängen med personal-tjejen och hennes hundar för Kipper var så bra med hennes valp. Kipper hade aldrig varit ensam  dessa dagarna. Han fick gå som han ville, i köket med personalen och ute i butiken. Mys-Kipper! Jag är faktiskt stolt över honom, fast det är ju bara sån han är.

Nu ska Kipper få vila ett par dager sedan måste vi träna spår och lydnad igen!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0