Skitspår!

Och det var verkligen mitt fel. Ibland är jag sååå dålig på det jag gör.
Jag fick sån inspiration av Jennie idag att lägga ett kort skogsspår åt Kipper. Sagt och gjort. Fast kvällen var full av åtaganden på hemmaplan så lyckades jag hasta iväg till "skogen" och lägga ett spår. Jag verkar helt ha glömt av hur man gör och mitt otroligt dåliga lokalsinne gör det inte lättare precis. (Jag visste att det skulle gå åt skogen, ha ha, redan innan jag släppte Kipps på spåret). Nåväl. Jag gick ut i skogen som var en liten misskött dunge av gamla granar egentlingen och gick rakt fram i 30 meter. Jag la en pinne och vinklade en stund efter den. Så långt allt väl. Lagom till jag skulle lägga nästa pinne så gick jag rakt på en eltråd. Fick vinkla tillbaka kraftigt (så kraftigt att jag sedan gick över mitt egna spår, hur bra är det???) och la väl ut pinnen och senare slutet. Åkte hem och hämtade Kipps. Glömde rasta honom (han pinkade i spåret) och selade på en ärvd 7 nummer för stor sele precis som vanligt.
Kipper visste inte vad han skulle göra men efter en stunds funderande gick han iväg riktigt fint. I 20 meter. Där blev det tvärstopp för jag hade inte trasslat ut linan. Suck. I alla fall så tog han pinnen klockrent och även första vinkeln. (De som har läst förr vet att så brukar det se ut). Efter det var både Kipps och jag lost. Till saken hör att det var becksvart där inne bland granarna och var 10:e meter så låg det högar med älgpäls? Ett kadaver gick vi förbi också.
Eftersom det redan hade skitit sig så selade jag av Kipper och då började han frispåra från början. Jag lät honom hållas men han virrade bort sig igen vid elstängslet. Lite senare ser jag honom bakspåra till 2:a pinnen. Ja, jag berömde i alla fall när han hade hittat den, vi "spårade" ju inte längre, vi var på promenad. En stund senare bakspårar han även slutet och springer och lägger sig och biter på det. Ja ja.
Men vilken skitäcklig "skog" jag hittade. Hua. Hädanefter blir det bara spår i kända, öppna, fina skogar!
Så vad tar jag med mig av den här träningen då? (Har jag lärt mig att man ska tänka).
Ja, att Kipper är glad och vill och det var roligt att se att han jobbade hela tiden!
Jag måste klämma in ett spår i morgon!!!

Kommentarer
Postat av: Jennie och Phoenix

Ajdå, känner mig lite skyldig eftersom det var jag som inspirerade dig. Jag får sluta skriva om träning i bloggen så vi inte lurar ut er på fler dumheter:P



Phoenix skötte sitt spår jättebra dock. Första gången han gick ett spår som nån annan gått ut:)

2009-07-22 @ 23:26:53
URL: http://phoenix.bloggagratis.se
Postat av: Birgit

Det är ingen katastrof, det löser du nästa gång.

Jag har en ställbar sele i bilen som jag tänkt till Kipper. Navarre kunde nätt o jämt ha den i dag och då var den på de yttersta hålen. Ha Re Så Bra hela familjen på semestern!

MVH Birgit

Ps Navarre gick riktigt bra på spåret i dag (Timrå BK). Han trasslade lite i vinklarna men löste det jättebra. Ds

2009-07-23 @ 18:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0