JUM eller funktionstest

har vi varit på igårkväll! Otroligt roligt att se nått nytt. Alla syskon som var med (4 st) skötte sig kanon! De var så duktiga. Att det finns potential kan vi bara hålla med beskrivaren om. Som gammal bruksmänniska tycker jag bara att det är kul att Kipper skriker lite då och då men det var tydligen KATASTROF! Tja, vi får se vad som händer i framtiden säger jag bara.
Roligt att Kipper simmade ut och hämtade dummien i alla fall. Att han vågade, han som aldrig har simmat förut. GOOD KIPPER! Nu blev matte lite stolt och taggad i alla fall. Till och med "publiken" uppfattade det:)
Tekniken var väl inte den bästa på simningen men dummien drog så pass att han simmade och hämtade den. Jag var glad hela vägen hem (20 mil).

Nu har vi en tävling att se fram emot på onsdag. Jag tränade lite lydnad på tisdagkväll men då visste inte Kipper vad ligg och stanna var, så det kommer inte att bli nåt bra resultat. Jag ska köra det som en "pepp-tävling" och känna mig för lite. Ska inte heller lägga platsen. Lustigt med Kipps. Även fast han kan en sak så har han glömt den lika fort. Retrieversyndrom?
Mne det börjar kännas som att vi är mer ett team nu och det känns såååå bra!
Om nån vill se resultaten så antar jag att de läggs ut på www.hummelviksgarden.com så småningom.

Kommentarer
Postat av: Tina & Theo

Jag e riktigt avis på er!hade också velat vara där!

Men vi kommer ju ses i augusti väl?

vad är era planer för sommaren?

tollarspecialen?

kram

2009-06-15 @ 09:24:19
URL: http://www.goldentheodor.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0