Glömsk matte!

I morse lämnade jag som vanligt Kipper hos min mor i Nolby, ett vanligt villaområde. Där har vi en inhägnad till Kipper så han kan gå ut och in som han vill i princip. I morse glömde(!) jag att stänga grinden när jag gick. Jag åkte på jobbet och modern åt frukost. När hon tittade ut en kvart senare så ser hon att grinden är öppen! (Hon hade som vanligt bara släppt ut Kipper utan att tänka mer på det, han är ute nästan hela dagarna, t.o.m sover ute). Hon rusar ut och vrålar: KIPPER! och Kipper kommer farande runt hörnet på garaget. Vilken tur va? Undrar var han har varit, om han träffade nån? Tur att det är så lite trafik där....
Hämtade honom på lunchen och tränade (lite) innan det var dags för bilen på jobbet. Jag har snart lyckats att få honom att tycka om "bollen". Duktig matte!
Igår kväll så låg jag på gatan utanför där vi bodde och "lekte" med bollen. Flera grannar undrar nog hur det är fatt. Men vad gör man inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0