Ibland är det inte lätt alltså

Jag har varit på Birsta hela dagen så C skulle ta hand om Kipper. Hur gick det? frågade jag nyss.
Jo, jag la ett spår sa C.
??? sa jag.
Tro vad du vill sa C.
Hurdå? sa jag.
Jag sa åt honom att sitta och sedan gick jag bakom en snödriva och gömde en godis, sedan sa jag SÖK, sa C.
??? sa jag.

Jag tog det från början för C: Det du gjorde var möjligtvis ett uppletande fast med godis. När det är sök letar man människor och spår betyder följa människospår.
??? sa C.

Ja ja, det spelar ingen roll, varför ska man vara så petnoga?

När vi var ute på promenad i lördags så ekade det hela tiden: KIPPER; KOM; STAAAANNA; SIITTTT! osv från S.
Jag orkar bara inte. Får vara glad om det blir nån som helst tävling innan 2 år för Kipps.

Jo, min mor brukar tjata LETA! också hela dagarna när hon vill att Kipper ska städa golvet från tappade smulor...

Det verkar väl jättehundvänligt i min familj? Fast det gör inte så mycket, idag när jag skulle säga LIGG åt Kipper fattade han inte. Han verkligen såg på mig och undrade vad jag ville.

Trög-Kipper!!

Kommentarer
Postat av: Birgit

Man blir glad av dina inlägg. Det är dags att vi träffas och peppar varandra. Kul med en hjälpsam familj. Lille Navarre fick göra sitt första miniuppletande igår. Det blev helt ok. Han håller på att få hörntänder så han var lite stressig så därav nosövning.

MVH Birgit

2009-03-09 @ 06:50:36
Postat av: Helena och Gibson

Hahaha...jag känner igen det där att dom sitter och tittar på en och inte förstår ett ord av vad man säger. Jag skyller på åldern, för det kan ju absolut inte vara oss det är fel på =). Blir det utställning i Nordmaling för dig också? skulle vara så kul att träffas och förhundarna att träffas =)

2009-03-09 @ 10:11:37
Postat av: Maria

Svar till Helena:

Nä, det blir inte Nordmaling, tycker det är så jobbigt att åka bil nu för tiden. Blir lättare till våren! Då om inte förr måste vi ses!!

2009-03-09 @ 12:47:25
Postat av: Aaron

Hi Kipper,



many hugs from your Daddy down in the South of Germany! I hope, you feel very well and you have a lot of fun with your family!!!



Aaron

2009-03-09 @ 19:02:41
URL: http://aarons-welt.de
Postat av: Tina & Theodor

Grattis på 8 månadersdagen Kipper!!!

Hoppas du får en bra dag & blir lite extra bortskämd med ngt gott idag =)

hade vart kul med nått 8 månaderskort på dig kanske??



kramar

2009-03-10 @ 09:50:08
URL: http://goldentheodor.zoomin.se
Postat av: Gammelmatten

Ha, ha, ha, ha....

Ja det där känner man igen från tiden med familj och mindre barn...

Det där med att "förbruka" kommandon är inte lätt när man inte lever själv med sin hund....

Kämpa på det blir säkert bra när Kipps är 8 år eller så.... flinar elakt

Det är klart att du ska till Nordmaling inte för att träffa mej men för att träffa Gibson... och kanske Gioia.... Jag kan gå bakom nån läktare eller nåt.... skratt



Många kramar

2009-03-12 @ 15:09:34
URL: http://www.hummelviksgarden.com
Postat av: Gammelmatten

Ha, ha, ha, ha....

Ja det där känner man igen från tiden med familj och mindre barn...

Det där med att "förbruka" kommandon är inte lätt när man inte lever själv med sin hund....

Kämpa på det blir säkert bra när Kipps är 8 år eller så.... flinar elakt

Det är klart att du ska till Nordmaling inte för att träffa mej men för att träffa Gibson... och kanske Gioia.... Jag kan gå bakom nån läktare eller nåt.... skratt



Många kramar

2009-03-12 @ 15:10:02
URL: http://www.hummelviksgarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0