Könsmognad

Ja, nu är det ingen tvekan längre att Kipper är mitt inne i sin könsmognad. Han är mer "jobbig" igen. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men han är "mer hund" nu. Jag tycker det är roligt men måste se upp så han inte travar ur hand. Det är lätt gjort när vi har peppat och peppat hela tiden. Nu måste vi dra lite i bromsen och ställa mer krav igen. Tur man är anpassningsbar! Fniss.
Han tvekar inte att stjäla mat från S tex. Han bara går rakt fram och snor det hon håller i. Skithund. Sedan hoppar han på allt och alla. Han liksom kräver uppmärksamhet. Han stjäl saker. Fast det har jag utnyttjat så att han måste komma tillbaka med och göra en snygg avlämning innan han får godis.
En sak som är positiv (tycker jag) är att han har börjat plocka upp saker på promenaden. Spontant så där. Kul.

Igår kväll när han låg på bästa fårfällen och gnagde på ett rått märgben så råkade en stor tavla välta över honom. Han spratt iväg och for rätt in i grinden som stog öppen till vardagsrummet. En sekund senare var han inne och gnagde på benet igen. Good Kipper!

Kommentarer
Postat av: Birgit

Vilken liten rackare att utvecklas väl.

MVH Birgit

2009-04-10 @ 18:05:49
URL: http://www.champis.pixbox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0