Lydnad...

Ja, allmänlydnadspasset gick ju vägen i alla fall, även om vi kunde ha fått en bättre start. Orkar inte dra igenom momenten igen men huvudsaken är väl att Kipps blev godkänd. Så nu har vi startat på kurs, tävlingsförberedande. Tråkigt bara att det är bara jag som vill tävla i gruppen....
Men det är rätt långt dit. Kipper kan grunderna i alla moment i lydnadsklass 1 men inte mycket mer. Men vi kämpar på!
Jag har rätt så mycket funderingar kring hundträning i allmänhet men det slutar alltid med att jag måste lita på mig själv!
Fick i alla fall lite nya tips på kursen tex vid tandvisning. Kipper har vääääldigt svårt för att vara stilla när en trevlig människa är i närheten. Ser roligt ut när han tvingas sitta stilla och "domaren" närmar sig och svansen börjar vifta!
Huvudsaken är att Kipper trivs och har kul.
Den dåliga början på passet var att Kipper inte alls tänkte strunta i den "mötande hunden". Så vi fick göra passivitetskollen innan och sedan gick det bara bra. Otroligt hur bra Kipper har blivit på platssittning på så kort tid, en vecka. Han skulle sitta kvar i 1 minut med störning av hundar, människor, bollar som kastades och jag var 10 meter ifrån. Bra va?
Måste ju dra det som var mindre bra: När vi kom hem så kunde inte Kipper slappna av. Han bara vill busa mera. Har sett det förr men det var länge sedan nu. Måste vara lite försiktigare och inte gå så fort fram. Koncentrationen måste byggas upp. Stackarn fick nog koncentrera sig sammanlagt 30 minuter=ett elitlydnadsprogram igår och det är helt klart för mycket.
Ska tänka på det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan!

Elitlydnadsprogram? Ojoj...lila ligger efter...

Kul att träningen går så otroligt bra!

Kram!

2009-03-17 @ 21:50:22
Postat av: Maud

Ha!!! Här fick man minsann lite ris härom dagen men se vad bra det gick, det förstod jag väl!!! Ser framemot att träna lite tillsammans framöver, bara bäbis kommer ut någon gång...

2009-03-18 @ 08:09:24
URL: http://www.123minsida.se/syrrorna
Postat av: Svar till elenor:

Nä, ingen elitlydnad! Jag menar att han fick koncentrera sig så lång tid som ett elitlydnadsprogram pågår....så du ligger inte alls efter!!

2009-03-18 @ 09:44:02
Postat av: Anonym

Hej! Sara heter jag. Tänkte presentera mig eftersom jag numera är stolt fodervärd åt Gioia. Alla i G-kullen verkar vara så duktiga. Det är ju så kul att kunna följa allas bloggar. Visst bodde du i Njurunda? Jag bor i Ö-vik men mina föräldrar har sommarstuga i Lubbaviken och jag brukar vara där en hel del så vi kanske hinner ses i sommar. Ha det bra!

2009-03-19 @ 10:06:51
Postat av: Sara och Gioia

Glömde visst fylla i mina uppgifter :-)

2009-03-19 @ 10:08:20
URL: http://gioia.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0