Stiltje igen...

Nu är det så där lugnt igen. Inga vidare framsteg. Idag när jag skulle träna apportering med vår träpenna så släppte skithögen, ja så heter han ibland, pennan bara sådär. Då blev jag irriterad och lämnade raskt alla goda förutsatser jag haft om att träna positivt. Dumma hund! sa jag och skällde på honom. Hur svårt kan det vara att hålla i en penna!!! OK, sa Kipper och höll i pennan nästa gång. Man får inte vara dum tänkte jag, men var väldigt nära att hämta hem en terv.

Annars har vi bara varit och sprungit i skogen, ja Kipper alltså, jag har gått.
Jag snöt mig i skogen och kastade papperet(!) en bit från stigen. När vi kom tillbaka samma väg så tvärvände Kipps när han kände snor-lukten. Ja, vad annat kunde jag säga än BRA!!! Man får vara nöjd med det lilla ju. Att han hämtar nåt frivilligt i skogen. Suck.

Kommentarer
Postat av: Tina

Tack så mycket för grattiset vi är superstolta över vår lilla pälsboll!!!

kramar

2009-03-08 @ 08:19:48
URL: http://goldentheodor.zoomin.se
Postat av: Gammelmatten

Men HUR kan man vara nöjd med att han "bara" apporterar snorpapper? *skrattar så jag pinkar på mej"

Men men det måste ju bero på träningen för inte kan det vara uppfödaren! Tralalala......

2009-03-12 @ 14:46:55
URL: http://www.hummelviksgarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0