Tvångsklippt

Nu har jag klippt Kippers framtassar. Pälsen alltså. Han har haft som tofflor under tassarna och häromdagen när vi tränade inne på hala golvet så studsade han rätt upp och halkade och landade på vänster bog och skrek. Inte roligt. Så nu blev det ansning. Det ser väl sådär ut, måste öva på det.
Nu blir det också lite koppelpromenader ett tag och så hoppas vi att det bara var en sträckning.

Men pälsen på huvudet får jag inte röra. S säger att det är det mysigaste partiet på Kipper så det sparar vi väl ett tag till. Men man blir väl hemmablind och tycker det är snyggt, sedan får man skämmas på en utställning:)

Har börjat träna sitt och ligg kvar men det är så tråkigt. Jag har inte tålamod att stå still i flera minuter. Tråkigt. Så då blir det dålig träning. Har nämligen en förmåga att chansa liiite för länge och då kliver Kipps upp och då måste vi träna 5 sekunder igen. Då blir det så att jag inte tränar alls:(

Igår köpte jag Kippers första apportbock av trä! Jo, jag har haft en hel hög med bockar i olika storlekar men de har förkommit. Har dock inte testat den ännu. Men jag är beredd! Om andan skulle falla på....

Kommentarer
Postat av: Maud

Apportbockarna har inte förkommit! De finns på Uttervägen:-)

2009-03-12 @ 17:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0