Avslut på tävlingsförberedande-kursen

var det i går. Kipper överraskade med att gå riktigt bra! Vi fick köra igenom 1:ans moment. Jag tyckte han gick OK. Kipper var fokuserad och fin på linförigheten. Platsläggande bra. På inkallningen gasade han så jag trodde han skulle ta ett ärevarv, jag såg busglimten i ögat! Men han kom in perfekt! Det var på gränsen....inga tjuvstarter någonstans.
Ställandet gjorde jag om och då blev det bra. Hoppet en 10:a och apporteringen OK.
Tandvisningen vet jag inte....med ett mycket starkt: STANNA KVAR! lyckades han sitta på sin söta stjärt tillräckligt länge för att "domaren" fick lyfta på läppen. Fniss. Vi skulle nog ha fått ett 3:e pris (han skulle ha nollat ställandet) OM vi hade haft platsliggningen. Skitmoment. Men jag vägrar stressa över det. Har faktiskt inte tränat så mycket på det heller.
Jag vet itne om Kipper har förstått. Troligtvis inte. Jag gick lite för fort fram i början och fyade honom för tidigt så nu "törs" han inte ligga.....ja ja jag är ingen expert. Nu ska vi ta myrsteg men helst varje dag. Problemet är att jag vill att han ska ligga så länge så han slappnar av men så länge kan han inte ligga....ska fundera på det. Någon som har nåt tips?
Annars är jag såååå sugen på att anmäla till tävling! Maud tvingar mig:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0