Lunchträning

Nu är jag effektiv va? Två inlägg samma dag, ha ha. Men det känns bra att använda bloggen som en slags träningsdagbok.
Var iväg och utnyttjade vinden på lunchen. Upprepade träningen från förra veckan. Gjorde en 2 meters korridor med fullt djup. Eftersom det inte går att binda fast Kipper där (och han sitter nog inte kvar) så får han följa med och valla. När vi har nått djupet så lägger jag grejen där (jo, annan grej idag). Han är inte så uppmärksam så han märker det ännu.
Sedan går vi tillbaka och jag skickar honom. Han sprang ut 25 meter och blev stående. Då hade jag sån tur att vinden låg på starkt från föremålet så Kipper vindade in det perfekt! Rätt ut på 50 m och jubel och hopp från mig! Han bar det också ända in till mig. Var ju bara tvungen att upprepa det efter en liten promenad. Kipper blir väldigt fort trött men tack vare vinden så blev det lika lyckat igen. Toppenträning! Här är en bild från bilen efter träningen, vi räddade oss från skyfallet.....


Kommentarer
Postat av: Maud

Sötnosen där!!! Japp, bara att anmäla till tävlingen om det inte är gjort. Sedan ska vi träna platsliggning så han kommer att ligga om så himlen ramlar ner över honom:-) Har från säker källa hört att ni borde anmäla er till tävlingen nämligen;.)

2009-05-12 @ 14:51:33
Postat av: Elenor & Texas

DUKTIG HUND!!!

Men vad har hänt med platsliggningen? Reser han sig? Kanske kan du börja öva inne, när alla barn har somnat och de ändå är lite lugnt i huset?

Eller så tränar du tiden ut ibland fast inte fullt avstånd, stå en halvmeter ifrån honom så du snabbt kan korriger om han hitter på nått bus.

Kram från oss!

2009-05-12 @ 19:32:54
URL: http://www.goldentexas.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0