Nostalgisk

I fjol vid den här tiden så kände jag väldigt starkt att jag var redo för en hund igen. I dag när vi grillade på altanen så låg Kipper där brevid precis som jag drömde om! Det var rätt mysigt. Kipper är med på det mesta. Nu ikväll for vi till Berga camping och tittade lite. Underbart väder och det finns en rolig lekplats för S där. Kipper var lös och han sprang allt vad han kunde och jagade S i sanden. Roligt att se. Det finns en "linbana" där och Kipper sprang upp på rampen till den. Naturligtvis hoppade han ner från den också. Åt fel håll. Den är ca. enochenhalvmeter hög! Kipper är rätt våldsam ibland.
Tur det var sand och inte asfalt under. Valborg förflöt bra. Kipper brydde sig inte om smällarna. Tur det för de var rätt många. Han fick ju inte följa med på brasan förstås men de hörs rätt bra ändå och aldrig slutar ungarna smälla heller.
Idag har S haft en kompis som var rädd för hundar här. Suck. Jag och Kipper var mest inne och städade så ungarna fick vara ute. Sedan var det service med saft och glass hela dagen.
I morgon blir det utställning i Härnösand! Kipper måste träna lite mer. Han hoppar fortfarande på domarna.
Jag har anmält till den första officiella utställningen också men där kommer det inte att gå så bra för nu fäller Kipper. Kopiöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0