Spårträning

Vilken härlig lördag-kväll! Precis som förr i tiden (som jag har längtat efter). Jag hade tänkt mig ett apellspår på läggda.
När jag åker förbi så träffar jag en gammal hundkompis som säger att där går det inte att lägga spår för ägarna är sura. Ok, vart skulle jag åka då? Det blev lite torr äng och skog blandat. Spåret fick ligga över en halvtimme för det var så skönt att rasta och promenera i solen. Blåste dock en del så det kanske var bra att det inte blev läggda ändå. Jag tror detta var Kippers 4.e spår. Jag tänkte ta lina men ångrade mig och tog koppel. Både bra och dåligt. Trots rastningen så var Kipper lite "flygig". Det var säkert inte så mycket vittring eftersom det var så torrt, så jag fick bromsa rätt bra i kopplet. Måste se nästa gång om han klarar att ringa i 10m lina. Kipper tog 1:a pinnen klockrent och även 1:a vinkeln. Efter det så tog han även 2:a pinnen. Sedan vinglade han iväg och eftersom jag aldrig vet var spåret går (dåligt minne!) så strulade det lite men jag såg slutpinnen så jag ledde honom "på rätt spår". Tyckte han blev trött faktiskt. Jag vet inte heller hur jag ska belöna för att det ska bli bäst. Som det är nu så belönar jag bara pinnarna kraftigt med rösten. Spelar lite på att han har sitt ägarbegär. Han blev väldigt förvånad förresten över att vi skulle fortsätta spåra efter 1:a pinnen, men sen bar det av igen.
Nu måste det bli läggda och raka vinklar nästa gång! Måste även köpa ny sele. Den jag har är alldeles för stor!
I morgon blir det sökträning!

Kommentarer
Postat av: Tina & Theo

Oj oj oj va roligt att de går så bra.Imponerad! Va kul med träning.

Tur att du börjat blogga igen! de har vi saknat!

ja vi hoppas på att de går bra imorgon hålller alla tummarna =)

när ställer ni nästa gång?

kram

2009-05-09 @ 20:40:40
URL: http://goldentheodor.zoomin.se
Postat av: Jennie och Phoenix

Hejsan!



Jo jag tycker han är fin prinsen, dock är han inte som G-kullarna, domarnas favorit i utställningsringen. Men det kvittar, i mattes ögon är han finast.



Vad skoj med spårträning!



Kul att kunna läsa bloggen igen!

2009-05-10 @ 07:10:11
URL: http://phoenix.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0