Vilken härlig dag!

Och mycket har vi gjort. Vi började med att gå på promenad i "skogen". Vi gick en runda och kom till ett litet vattenfall.
Kipper badade med njutning för första gången! Men sedan så sprang han nedför vattenfallet så snabbt att han ramlade ner på botten längst ner med ett plask. Stackars Kipper...men det gjorde tydligen inget. Det var lika full fart senare.
Sedan gick vi på "finpromenad" på campingen, måste ju träna inför sommaren. Efter lite upptuktning så gick det bra också. På kvällen var det sökgänget som träffades, men innan det så blev det lite lydnad på gräsplan (toppen) och budföring med Birgit. Det gick bara bra. Han har ett väldigt tempo, lillemannen. Han är liksom minst i gänget (till storleken då).
Efter söket testade jag agilitybanan för första gången. Kipper gick igenom alla tunnlar som ingenting. Det är verkligen inte mycket som Kipper tycker är knasigt, det ska vara platsliggning då, eller nä, det är bara onödigt tycker Kipper.
Testade också av lite olika avstånd på hoppet för kipper slår i endera framben eller bakben. Får barra honom, ha ha.
Kändes som en effektiv hunddag i alla fall!  Men det var ju vad jag längtade till när han var så här liten:



Kommentarer
Postat av: Jennie och Phoenix

Vilken goding på bilderna:) Kul att ni kommit igång med träningen.



Tack för grattiset till vårt workingtest, känner mig jättenöjd med lilleman:)

2009-05-17 @ 23:07:34
URL: http://phoenix.bloggagratis.se
Postat av: Tina & Theodor

Å vilka mysisbider.Dom kommer jag ihåg att jag suttit & stirrat på mycket =) Jösses va små dom har varit sötnosarna!

2009-05-18 @ 12:49:11
URL: http://goldentheodor.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0