Knäpp hund igen

I går kväll var verkligen Kipper knäpp. Först jagade han en fluga som kommit in och sedan gick han av och an i sovrummet. Kipper brukar verkligen bara lägga sig direkt och sova. Efter en halvtimme så HOPPAR han upp i sängen!! Hur förvånad blir man? Kipper får inte ligga i sängen. Han har ALDRIG hoppat upp i sängen tidigare. Kipper var rätt tung att få ner igen. Efter det så gick han ut ur sovrummet? Han låg nere hela natten. Hur knäppt är inte det? Vad hände? undrar jag. Vi får väl se ikväll.
Igår hade vi en dust i alla fall. Det gick löptikar framför oss på promenaden. Efter mycket slit så struntade Kipper i dom och jag kunde helt plötsligt klappa honom på kroppen utan att han hoppade undan(!). Lurar han mig ändå?
Men stökigt är det just nu. Det är kanske sista omgången hormoner som spökar.
Nä, får han inte ligga i soffan heller nåt mer! Det får han EGENTLIGEN inte:

Han fäller så kopiöst! Tur att IKEA har billiga rollrar. Det går 2 varje dag hemma. Ungarna skriker "kom inte hiiit" till Kipper.

Igår var jag på klubben. Jo det är sant! Tänkte träna lite passivitet. Blev inte så mycket passivitet för jag träffade en gammal hundkompis (matten) som nu hade en malletik från Krokasmeden. Kul, så hundarna fick busa istället.

Sedan tränade vi faktiskt lite på Niklas. Han fick stå still bara och Kipper skulle inte bry sig om honom. Det gick bra så länge Kipps tittade bort. Så fort Kipper vred på huvudet så såg han ju Niklas: "Å, han är kvar, måste hälsa!" . Så jag gav upp även där.

Men Kipper är i alla fall sööööt!


Kommentarer
Postat av: Helena och Gibson

Jag har också "problem" med löptikar och tokiga tonårs hormoner. Och nu har Gibson fått börja sova i sängen, det fick han inte förut... hm vet inte riktigt hur det gick till =/... kram kram

2009-11-03 @ 11:19:32
URL: http://gallaxgibson.zoomin.se
Postat av: Elenor

Haha!

Jag har också gjort den reflektionen, texas har hur mycket päls som hellst och han fäller jämt! Borde det aldrig ta slut? Tydligen inte...

Kram Elenor & Tex

2009-11-03 @ 21:35:07
URL: http://www.goldentexas.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0