Fredag igen

och funderingarna fortsätter. Jag funderar lika mycket som jag faktiskt tränar hund tror jag.
Mest funderar jag över min och Kippers relation. Den är inte dålig men den kan bli bättre i vissa fall.
Det har hänt en del sen sist. Jag försökerkomma på vad jag ska göra inför tävling, mellan momenten, vilka belöningar jag ska använda, dominansförhållandet mellan oss i vissa lägen. Ja mycket funderande blir det.
Och så det största då: Skall eller rulle i söket? Jag gjorde en test förra helgen med skall. Rätt lovande. Velade fram och tillbaka men ikväll bestämde jag mig för rulle igen. Kipper fick leta Husse inne i huset och Kipper rapporterade som första val och hade trögt till skall. Gjorde en gång till och det gick strålande med rulle! Husse var dold och då blir det inget problem. Ska nog återgå till dolda figgar ett tag.

Har även tränat lite lydnad på olika ställen. Jag har varit på ICA-parkeringen, på klubben (utan folk) och på tågstationen med massa störning. Kipper går bra om jag är koncentrerad. Även att "mata" in honom till plan fungerar kanon. Birgit trodde att det skulle funka och hon tror nästan alltid rätt.

Det vi har kvar att träna är lydnad med hundstörning.

I morgon blir det 2 gånger sökträning och på söndag lydnad.
Nu fattas det bara vår!
Så här såg det ut för nån dag sedan och resten av veckan. LESS!!!

Kommentarer
Postat av: Elenor & Texas

Hej!

Härligt när det går bra. Nyfiken fråga, har du röntkat Kipps än?

Kram från oss!

2010-04-10 @ 19:59:47
URL: http://www.goldentexas.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0