Knäpp hund

Nu ikvälll så var jag och Husse ute och gick en liten skogspromenad med Kipper. Det var lite jobbigt att gå för det var mycket snö och under snön var det vatten och sedan hade de avverkat skog där också så jag var så nervös att Kipper skulle göra illa sig. Efter det när vi gick på asfalten var han helstel bak också. Hoppas det går över.
När vi kom hem var det dags för kloklippning. Jag är lite less på att alltid muta Kipper, jag menar han är ju snart 2 år, så idag tog vi det utan godis. Efter lite kamp och fasthållande av tass så gick det jättebra. Men jag upplever att Kipper blir sur. Klipp då kärring liksom. Nåväl. Under ett obevakat ögonblick några minuter senare snodde Kipper en ost ifrån bänken. Jag var på övervåningen och hör Kipper komma med sitt fynd i trappen. Eftersom vi har tränat mycket på avlämning så kom han med osten till mig av ren reflex när jag bad honom. Men precis när jag tog osten så lyfte han lite på läpparna och skrynklade ihop nosen men sa ingenting. Jag kommenderade ligg. Kipper lägger sig med ögon som håller på att trilla ur skallen! Det var det värsta jag har sett! Jag var beredd på att han skulle flyga upp och hugga osten. Tyvärr pga familjeskäl så kunde jag inte låta honom ligga tills ögonen blev små springor (om de nånsin hade blivit det). Synd. Har aldrig sett honom sån. Jag som tänkte åka och träna positiv kontakt med störning. Nu är jag bara sugen på att träna timvis platsliggning. Skithund!

Kommentarer
Postat av: Jennie, Phoenix och Dice

Grattis till härligt resultat igår! Hade fullt upp med att hålla ordning på Disse så jag missade att gratta dig i ringen. skäms



Kram

2010-04-18 @ 16:47:26
URL: http://www.tollarna.se
Postat av: Jennie, Phoenix och Dice

Ja, jag gillar verkligen energin som Disse har. Den ska vi förvalta till nånting bra:)

2010-04-19 @ 07:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0