Kung-Kipper

Den här helgen har verkligen varit kanon ur Kipper-synpunkt!
I lördags var vi på utställning, mest för att träna på att vara lugn inne i en ishall och domarhantering utan allt för många pussar. Jag tyckte allt gick kanon även om kommentarerna var: Det hörs när ni kommer, haha.
Kipper är mycket lugnare, jag är mer bestämd och fokuserad och så har ju Kipper blivit äldre. Han skötte sig fint och blev BIR och BIG-4. Kul!

I söndags var vi på räddningsträning. Kipper uppträder som om han vore född till detta. Men det har jag sett tidigare. Det är så roligt och vi har inte miljötränat det minsta innan. Vi hade 3 stationer.
Först så skulle det gås på däck. Bildäck allstså. Det är rätt svårt, prova själv. Vingligt. Kipper klarade det galant.
Efter det så var det "hitta figurant i stenhög". Inga problem, Kipper hoppar som en strenget på stenar/klippor. Figgen låg ca. 10 meter ner.
Vi avslutade med miljötest. Nyfikenheten skulle kollas. Ja, Kipper är nyfiken. Galler trappa ok.
Hantering: Jag lyfte upp Kipps på ett bord och en annan lyfte ner. Efter det så var det lite mer stationer: krypa igenom rör, hitta figg bland bråte mm. Skitkul!!!

Eftersom det närmar sig tävling så körde jag igenom lydnadsklass 1 på kvällen. Nu kan han inte ställande helt plötsligt, haha.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!



Grattis till i lördags, han är tjusig pojken din :)

Vart gör ni er lydnads-debut? Lycka till!

2010-04-19 @ 19:44:25
URL: http://www.zeldio.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0