Torg-träning

Igår efter jobbet for jag till Stan för att S hade dans. Under tiden gick jag med Kipps på stan. Det har jag inte gjort sedan han var bäbis. Nyttigt. La en platsliggning på torget. Folk gick ett par meter förbi honom bara. Helt OK. Men han var mycket trött efter promenaden. Nu hade jag ju varit förutseende och lagt 2 appell spår vid mitt gamla jobb, SCA forskningslab, som vi for till en timme senare. Stackars Kipper. Spåren var otroligt dammiga, de gick bara 1 meter från E4:an. Torrt, superblåsigt och dessutom brukar folk rasta hundar där. Jag mötte en hund när jag precis hade lagt spåren. Så efter förutsättningarna skötte han sig fint. Hög näsa hela vägen förstås eftersom det blåste storm. 1:a pinnen klev han över men resten gick bra! Good Kipper! Det var faktiskt en asfalt övergång också. Ska försöka hitta bättre plats att träna på för det var inget vidare där.
Väl hemma så däckade hunden medans jag la S. Efter det så körde vi bättre gripande på apportbocken.
Min mamma sa: Kipper är inte så aktiv på dagarna. Tror jag det. Nu kör vi hårt! Ikväll blir det lydnad med Birgit och sedan räddning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0