Uppdaterar

bara för min egen skull. Jag och Kipper tränar på. Igår var vi på Sundsvalls BK och tränade lydnad. Tack för att du ställer upp Birgit! Jag körde ett program efetrsom jag ska tävla 1 Maj. Det gick inget vidare faktiskt. Det blåste och det tyckte Kipper var intressant. Jag funderade på att dänga honom men jag har bestämt mig för att avvakta.
Ska träna mer positivt först, ge honom en chans liksom. Men vad "enkelt" det hade varit om han var som Ville. Det går liksom inte att säga till Kipper att skärpa sig. Då blir han sur. Jobbigt. Men jag har inte gett upp än. Som sagt så ska han få lite fler chanser. Nu har jag inte världens bästa tid för träning. Vill ju hinna med så mycket som möjligt annat också, sök, räddning, spår, långpromenader och annat.. tex. familjen och jobbet. Får inte glömma jobbet. Så nu har jag lagt upp en plan i planen. Det handlar mest om att komma i stämning inför lydnadsträning. Får se hur det går. Ikvälll ska vi träna på stan medans jag väntar på S som har dans. Efter det blir det spår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0