Inomhusträning

Igår var jag och B på inomhusträning i Söråker. Jag körde lydnad först. Bra med B som "störde". Kipper var nästan inte alls störd, varken av miljön eller B. Bra!
Jag fick börja med att rasta och styra upp honom för han gasar på rätt rejält nu när han vet att det är träning på gång. Kipper var samlad och aldeles lagom taggad när jag började med linförigheten. Han gick kanon. Efter att jag hade belönat honom så gick han för långt fram och väntade på belöningen hela tiden. Han blir lite för ivrig. Känns som jag har läst det i brorsans blogg:)
Nåja. Övriga moment gick väl hyfsat också.
Efter lydnaden körde vi "räddningssök" i de stora lokalerna. Det tog ett tag för Kipps att koppla på näsan eftersom han tycker det är såååå roligt att springa omkring. Det var nästan en månad sedan vi tränade sist och jag har inte gjort nåt emellan så när Kipps hittade figgen så visste han inte vad han skulle göra: Här är hon, matte! Jag vet att hon är här! Vad ska jag göra, kom fram, jag gräver mig in! Här är hon! Matte!!! Tillslut så tog Kipper i alla fall "rullen" och kom till mig. Vid nästa figg så kom han ihåg vad han skulle göra:)
Måste fortsätta på att träna apportering. Avlämning, ingångar och hålla fast olika material. Framförallt nära mig. På ett bra sätt.
Nu är det snart läge att fara på en brukshundklubb och träna fast först "på stan" kanske. Mer folk runtomkring. Olika miljöer. Jag får inte vara så bekväm, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0