Lydnadsträning på kvällskvisten

Igår gick allting perfekt!
När vi närmade oss hembygdsgården så började Kipper "gå fot". Han visste liksom att jag hade tänkt träna lite eftersom jag hade apportbocken i fickan. Tror jag.
Kipper var i alla fall laddad! Alla moment jag körde gick kanon. Så pass bra att jag kan stå för dem på tävling, haha.
Apporteringen gjorde han ett snabbt gripande på och full fart tillbaka. Nöjd. In i position tar vi sen.
Nja, inkallningen bromsade han på mig förståss så allt kanske inte var perfekt. Men KÄNSLAN var bra!!
Det är huvudsaken.
Skulle vilja ha till boll-belöning på honom. Nu blir det mest godis. Och kamp med mina armar. Det funkar ju med vinterjacka och vantar. Men sen då?
Ska kolla om han vill ha en trasa eller nåt. Länge sedan jag provade det.Har börjat kolla på tävlingar lite smått. Spännande!

Visst var han väl söt ändå? Fast han var ett monster, haha.


Kommentarer
Postat av: Marie och Hero

Gud va söt han var :)

Ska ni till utställningen i Timrå?

2010-02-17 @ 12:58:45
URL: http://hero.zoomin.se/
Postat av: Elenor

Hej!

Mycket söt!

Här kommer ett litet tips (om du vill)

Texas har också kutat så fort så att han har fått springa rätt in i mig för att hinna stanna. Jag vägrar att träna så att man dämpar farten eller glädjen så att jag gjorde så här: När Texas kom farande i 110 så tog jag ett steg fram när han nästa var framme, detta ledde till att hur han än gjorde så kunde han inte "sikta" på mig eftersom jag inte stog still. Jag sa ingenting till honom utan tog bara ett steg fram. Resultatet blev att han sprang fort hela vägen och när han nästa va framme va han svungen att hålla koll på mig för att vara säker på att jag stog still. Toppen! Samma fart, samma glädje men bättre uppmärksamhet i slutet så att vi kunde få en bra ingår. Utmärkt! Good luck Good Kipper!

2010-02-17 @ 18:22:15
URL: http://www.goldentexas.zoomin.se
Postat av: Petra & Honey

Väldigt söt och man glömmer ju ganska fort alla hyzz dom små ofta gör :)



Honey har nu fått en alldeles ny egen EGO sida, välkomna in på ett besök..



/Petra & Honey

2010-02-21 @ 19:35:36
URL: http://honey.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0