Det är våren

som gör Kipper smutsig, haha! Dagen efter badet så var han lika smutsig igen. Jag tror det beror på promenader på asfalt. Ibland är det opraktiskt med vita tassar! Nu är de jämt gråa.
I alla fall så har vi kämpat på med framförgående ett par dagar. Jag önskar att jag hade mer tålamod. Nu har jag i alla fall gett Kipper en chans och gått efter instruktioner. Ut med matskålar osv. Tråkigt. Arg blev jag också för att det tar sån tid och Kipper är trög. Inte bra att bli arg i inlärning. Backa. Suck.
Men helt plötsligt så verkar det som om han begriper lite i alla fall. Skulle träna nu på hembygdsgården men då är det folk där. Får väl träna på gatan då.
En dum sak med att nöta framförgående är att fotpositionen blir lidande. Men men.
Nä, det var bättre förr när det bara fanns i appellen. Nu är man ju "tvungen" att ha momentet ju.
Mitt i all inlärning så håller jag på att lära Kipps ta belöning på avstånd. Alltså ett BRA! från mig när han går som bäst. Första 10 gångerna så vände han direkt och kom till mig. Suck. Men nu lossnar nog det också snart. Bra att ha liksom.
Nä nu ut och träna lite!

Kommentarer
Postat av: Jennie, Phoenix och Dice

Hejsan!



Roligt att kunna inspirera nån:) Hur går det med eran träning då? När blir nästa start???

2010-03-17 @ 20:35:22
URL: http://phoenix.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0