Fredagkväll

och träning! Jag skrattade hela vägen i bilen när jag for till träningen. Det var räddningslekisgruppen som ville träffas. En fredagkväll! Men familjen hade inget emot det så jag for. Precis som i gamla goda tider, haha.
Jag skulle göra markeringsövningar med Kipper, med lös rulle. Jag förstod att det skulle skita sig och det gjorde det. Men jag var i alla fall beredd! Vet inte om jag gör rätt eller fel men efter hittaövningarna förra helgen ville jag göra markeringar med lös rulle. Kipper blir bara het och flamsig av hittaövningar. Enkelt liksom. Speciellt om han vet var figgen finns. Så jag ville köra markering ikväll.
Helt okänd figg för Kipps. Kipper rusar iväg, hittar figgen, kollar av om han ska få godis, inget godis! Då springer Kipps vidare och börjar lukta på fläckar. Jag vrålar och han kommer till mig. Nytt försök och då tar han rullen.
Vi gör samma sak 2 gånger till. Helt OK. Mycket belöning hos figg.
Jag vill prova med en annan helt okänd figg. Då jönsar Kipper på igen. Suck. Blev till att skärpa upp lite mer och prova igen och då funkar det. Hoppas det inte sätts i system. Ska fundera på hur det ska lösas. Kanske markeringsövningar med lydnad som jag hade tänkt undvika. Jag ska tänka på saken.
Hur som helst, trevligt var det!
Fredagkväll....HAHAHAHA!

Kommentarer
Postat av: Jennie, Phoenix och Dice

Hejsan!



Jobbigt när det strular med träningen men ni löser det säkert.Du är ju duktig och har erfarenhet. Sökvärlden är jag helt off på.

2010-03-27 @ 08:02:35
URL: http://phoenix.bloggagratis.se
Postat av: Petra och Honey

Glad Påsk önskar vi i Norr :)

2010-04-01 @ 22:07:04
URL: http://picantes.se
Postat av: Marie och Hero

Glad Påsk :) kramar från oss

2010-04-02 @ 22:29:12
URL: http://hero.zoomin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0