Ont om tid

att blogga har jag. Fast det händer en del.
Vi var ju på utställning i söndags i Timrå. Kipper var som vanligt glad och uppåt. Han skrek ett par gånger när vi kom in men ganska snabbt lugnade han ner sig ändå. Märks att han blir äldre, haha.
Han skötte sig fint i ringen. Domaren fick ta på honom nästan som han ville. Trevlig kille du har där, sa domaren. Det känns ju skönt att höra även om jag inte tycker att utställningar betyder nåt så ÄR det roligt att nån säger positiva saker om ens hund, eller hur?
Roligt i alla fall att det gick så bra. Vi blev BIR men det var inte SÅ svårt för vi var ensamma, haha. I gruppen blev vi sist (som vanligt). Kipper fick ligga i bilen en timme medan jag kollade på lydnadstävlingen. Oj, vad peppad man blev att träna! Många duktiga hundar var det där.
När jag tog in Kipper igen så var han lite jobbig. Han nosade i backen och lyssnade inte. Så bra att det fanns tid över att korrigera det där på plats. I gruppfinalen så gick han kanon. Mycket trevlig Kipper då och matte nöjd!
Inga bilder från utställningen blev det för Birgit med kameran var insnöad (på riktigt). Tråkigt.

En lustig sak med Kipps är hans sätt att göra nr2. Han stress-skiter alltid. När han ska till så måste det finnas en höjd att göra det på. Och det saknas ju inte nu med dessa snöhögar precis. Lite svårt att nå med påsen:(
Annars så ska han alltid göra det efter han har mött en annan hund(!).
Jag hade rastat honom lös innan utställningen med gott resultat. På vägen in i ridhuset gör han det igen. Och gissa vad han gör inne i ridhuset? Visserligen hade det gått några timmar men var gör han av skiten vanliga dagar?
Vi stog och tränade passivitet och jag ser att Kipper nosar runt på backen och sätter sig sedan med precision på en fläck. Pinsamt.

Annars tränar vi på. Idag kunde han krypa något steg med mig upprätt. (Tack för inspirationsfilmen Jennie)
Kipper brukar komma och tigga att vi ska göra något. Då brukar jag göra det snäll som jag är, haha.
Då ser han ut så här:

Bara det blir lite bättre väder så ska jag börja med framförgåendet. Och platsliggningen.

Jag gjorde en genomkörare av de lydnadsmoment han kan igår kväll. Utan störning. Måste komma ihåg störning.
Det gick bra hur som helst. Kipper var nästan överladdad men jag tror att det går ner med störning.
Finns en del att slipa på men framåt går det.
Här är Kipper helt slut efter krypträning i hallen:


Nä nu måste jag jobba vidare.


Kommentarer
Postat av: Carina och Elektra och resten av gänget

Men matte, var är kritiken då?

Hahahhahaha

Vad blev han i gruppen då? Blev det nån mer rosett eller?

Kramiz

2010-03-17 @ 13:39:36
URL: http://www.hummelviksgarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0