Vad svårt

det är med hundträning! Jag blir alldeles matt.
Jag försöker lära Kipper "ledig" och "halvledig". Vid "ledig" ska Kipper göra vad han vill inom rimliga gränser.
Vid "halvledig" (som inte har nått namn ännu) ska han vara avslappnad men uppmärksam.
Blir så less på mig själv. Nu hade jag världens chans att träna med Birgit ikväll men jag sumpade den. Jag är inte på topp men nu känner jag att jag nog skulle ha tränat i alla fall. Suck. Jag ska fara en snabbis på Njurunda ikväll och bara träna på en plan. Förhoppningsvis utan störning.
Av och på knappen finns hos Kipper, det är bara jag som trycker fel hela tiden.

Sedan har jag ett till "problem". Vi bor ju i ett område med väldigt mycket folk och hundar. Varje rastningsrunda möter man minst en hund. Alla är snälla men väldigt ouppfostrade. Även Kipper. Så här blir det: hundarna har sett varann, de börjar gnälla, dra i kopplet, man hör grannen: nej, inte idag, sluta, osv. Precis när vi möts så säger grannen: OK då. De måste få hälsa, de gillar ju varann så mycket. Suck. Ja jag har blivit så mesig på sista tiden så det blir en lustig lek i en minut. Sedan går vi vidare i väntan på nästa hund. Jättebra - dufårinte, dufårinte, dufårinte, okejdå!

Om åtminstone snön kunde försvinna!



Kommentarer
Postat av: Birgit

Lär din hund att skvallra på hundarna han möter på samma sätt som jag gör med Navarre och bilar. Massor av korv i början.

Birgit

2010-03-25 @ 19:15:31
URL: http://www.champis.pixbox.se
Postat av: Elenor

Jag säger bara, hahahahahaha! Här om dagen skrev jag i min blogg om hur svårt det är att träna hund, nu skriver du också om det. Det är visst inte bara våra dogs som är lika, skratt! Vi måste ses snart!

Kram Elenor & Lillebror

2010-03-25 @ 21:05:47
URL: http://www.goldentexas.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0