Kipper är snygg!

Idag på SKK:s utställning i Gärde så fick Kipper CK och blev 2:a bästa hane. Toppen! Jag som hade tänkt lägga ner utställningarna helt. Det bästa var att han skötte sig fint också. Fast jag gick in för det. Lite mer styrning så blev det bra. Domaren gillade Kipper. När han skulle titta på uttrycket så viftade Kipper på svansen så mycket att domeren smälte helt. Att vi inte tog certet berodde enl. domaren på att kipper fortfarande var ung och skulle växa på sig lite till. Ja, Kipper är en rätt högbent och luftig tollare, men nu har han riktigt mycket päls så det ser bra ut ändå. Nåväl. När jag och Kipper och S skulle hämta ut CK rosetten i sekretariatet så la vi fram kritiklappen: "Ska du ha rosett eller bajspåse?" Va?, sa jag. "Ska du ha rosett eller bajspåse?" Ursäkta? sa jag, vad tror du?
"Ja inte vet jag", sa den nu lite lätt irriterade damen. Då förstog jag att rutinerade utställningsmänniskor, de som brukar vinna CK som en annan får 2:or, brukar uppskatta bajspåsar istället för en rosett till på väggen.
Jag tar rosetten så klart, sa jag. Man vet aldrig när man får en till sån!
Så jag och S gick glada därifrån. Jag tror nog att jag skulle sluta gå på utställning om jag inte blev glad för en rosett...
Annars är jag som sagt stolt över Kipper. Han må se rabiat ut men inne i ringen sköter han sig exemplariskt.
I morgon är det sökträning!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul att se er igen! Och såklart han ska ha en välfötjänt rosett, han var ju jätteduktig :)

2010-05-22 @ 23:06:55
URL: http://www.zeldio.se
Postat av: Elenor & Texas

Grattis snygging!

2010-05-23 @ 00:24:10
URL: http://www.goldentexas.zoomin.se
Postat av: Tina & Theodor

Grattis brosan!

2010-05-25 @ 13:55:46
URL: http://goldentheodor.zoomin.se
Postat av: Birgit

Han är inte bara snygg han går som en "iller" i sökskogen också. Han var såååååå duktig i söndags.

MVH Birgit

2010-05-25 @ 17:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0