Vidrigt!

I går så skulle jag gå på en långpromenad med Kipps. Vi tog bilen till skogen och började gå.
När vi hade gått ett tag så kom vi fram till ett sandtag. Det såg mysigt ut på botten av sandtaget så vi gick ner. Väl nere så blir Kipper liksom avvaktande vid lite högt fjolårsgräs och ett hål. Grävling tänker jag som hör att det prasslar högt. Jag kallar in Kipper, sätter honom och går själv fram för att titta lite. Jag hör prasslet jättemycket men kunde väl inte tänka mig att en ORM lät så mycket. Fy vad rädd jag blev! Ormen var en meter lång och ringlade sig bort. Det var skitäckligt och jag började inbilla mig att Kipper hade blivit biten eftersom han var så avvaktande. Det blev till att springa uppför hela sandtaget, nåja, gå. Bilen nästa och hem till kortisonet (varför är det inte med i bilen?). Jag hade fullt fokus på Kipper men det hände inget som tur var. Men promenaden blev kort.

Idag har jag tränat sök. Lite besviken är jag att markeringen som jag tränade igår inte alls gick lika bra idag. Men Kipper söker fantastiskt bra. Fin teknik och full fart! Måste träna mer markeringar...

Kommentarer
Postat av: Elenor & Texas

Fyyyyy! Ormar är de vidrigaste jag vet! Jag hade börjat lipa!! Tur att allt gick bra.

Kram!

2010-05-16 @ 23:15:47
URL: http://www.goldentexas.zoomin.se
Postat av: Jennie, Phoenix och Dice

Huvva, vi sprang oxå på orm i skogen igår. Så äckliga djur...

2010-05-17 @ 07:16:05
URL: http://phoenix.bloggagratis.se
Postat av: Jennie igen

Köp en sån där liten cylinder att stoppa tabletter i. Jag har en sån som hänger i träningsbyxorna jämt. Då har du alltid kortisonet nära till hands.

2010-05-17 @ 07:17:38
URL: http://phoenix.bloggagratis.se
Postat av: Susanne

Hejsan

Kollar in lite Tollarbloggar och ramlar in på din:) EN 1 meter lång orm, jag hade dött!!!

Hur mkt cortison ska man ge och hur mkt rymms det i cylindern som "jennie" skriver om?

Bor i Piteå och hoppas inte ormarna här uppe blir 1 meter långa.

Ha det bra och undvik sandtag framöver:)

MVH

Susanne & Nova

2010-05-17 @ 08:49:02
URL: http://storstrandsnova.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0