Kryp, kryp, kryp och lite annat:)

Ja nu när det är tävling på G så måste det tränas. Jag har lixom insett att det går inte utan träning:)
Nu har vi tränat kryp morron, middag och kväll i en vecka och se på sjutton, det funkar!
Jag trodde aldrig att det skulle gå. Jag har ju jobbat mestadels positivt (bara positivt) med tävlingslydnaden hittills.
Det fungerar ju bra så länge Kipper är med på noterna. Men nu ville han inte krypa. Jag blev arg och tänkte hur ska det gå? Men det visade sig vara rätt medicin. Kipper lugnade ner sig så pass att han kunde lyssna på mig.
Så nu jobbar vi på att ha precis rätt nivå av glädje och dominans i våra lydnadsmoment. Mycket roligare att träna nu:) Och vad man lär sig!

Sedan sa Lisabeth en bra sak: Vill du verkligen bli uppflyttad? Tänk på vad som kommer sen!
Och det har hon helt rätt i , haha. Vad mycket mer vi måste lära oss:)

Det känns bra nu i alla fall och jag ser fram emot tävlingarna i höst och räddningsprovet den 3/9, det 1:a på den långa resan:)

Kommentarer
Postat av: Lisabet och Mirra

kul att det går bra med krypet! Det måste jag försöka lära Mirra också! =) Lycka till på lördag vi ska hålla tummarna för vad det du nu vill ha, uppflytt eller inte :P

2011-08-18 @ 22:27:31
URL: http://aussieactionsmirra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0