Uppflyttad till högre spår!

Hurra! På vår andra start i lägre spår så gick det vägen! Och bra gick det:) Vi vann på 502 poäng:)
Det var i Sundsvall, spåren gick på Alnö och det var perfekt väder. (Nu hade jag tränat kryp i spöregn, haha).
Jag fick spår 5 och upptaget gick bra, 9,5. Men sen strulade Kipper lite och bara sprang. Han hittade en gammal söklega och ett spår från en bärplockare men när det inte ledde nånvart så fortasatte han på spåret och plockade 8 pinnar! Kipper var så trött efteråt att han struntade i min belöning. Hoppas han riktigt kände hur nöjd jag var...
Väl tillbaka på klubben så var det direkt budföring men Kipper sprang till agilitybanan istället. Nåja, vi behövde ändå inte de poängen.
När jag stod och väntade på min tur på budföringen så sprang en schäfer fram till Kipper och muckade. Den sprang förbi mottagaren rätt fram till Kipper:( Kipper är cool och brydde sig inte:)
Nu var det platsliggning och alla hundar låg så fint.
Lydnaden var jag också nöjd med:
Linförighet: 8,5-9
Framförgående0-6 (spridda skratt när Kipper höll på att strypa sig själv)
Platsläggande: 9-9,5
Inkallning: 8,5-9
Kryp: 7-7 (han kröp jättefint men vägrade sätta sig upp, konstigt:))
Apportering:8,5-8,5
Hopp: 9,5-9
Ungefär så var det, orkar inte gå och titta...

Jättetrevlig dag och nu är Kipper trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0