Skrytblogg:)

Äh, jag verkar bara skriva när det har gått bra. Fast det är inte sant, i början av bloggen för 3 år sedan då var det andra tongångar, haha.
Nåväl. Kipper och jag har blivit uppflyttade till lydnadsklass 3! Roligt och lite oväntat ändå. Jag var tävlingssugen och Kipper villig att lära så jag bestämde mig efter att ha blivit bortlottad på sista högre spår tävlingen att prova lydnads 2:an i stället. Och det gick ju bra:)
Platsliggningen gjorde Kipper bra trots att hunden till vänster gick till matte och hunden till höger satte sig upp och hunden ännu mer till vänster boffade:) 10 poäng. Fritt följ: 8,5 lite okoncentrerad. Det hade rastats på planen. Vi var i Timrå och den planen är inte bra för den ligger i anslutning till rastningsslingan så folk släpper sina hundar där. Platsläggande: 8, lite segt. Inkallning: 7,5 lite sent stå (men så bra som vi har fått till det) Sändande: 7, många kommandon. Tack för att jag lärde Kipper dirigering! Kipper gick fint in i rutan och ställde sig. Inget mer händer, det går säkert 5 sekunder, så Kipper går ut och nosar på nåt. Jag fick in honom i rutan igen och då säger TL efter bara 1 sekund att jag får hämta hunden. Han måste ha sovit. Men men det gick ju bra ändå:)
Apportering: 9, lite tveksamt gripande. Hopp: 8 DK (som jag inte vet om, troligtvis knycker jag på kroppen) och fjärren: 8. Kipper sätter sig inte upp vid 1:a kommandot, hihi (vet jag också). Helhet 8 (Kipper är lite strulig mellan momenten, vi övar på att ta belöning på rätt sätt). 168 poäng och uppflyttning! Good Kipper!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Grattis! Jättekul att det går så bra för er!

2011-11-11 @ 23:11:37
URL: http://www.fozasos.se
Postat av: Maud

Skrytblogg??? Du skriver ju bara som det är:-) Stort grattis till er båda, himla vad duktiga ni är!!! Nu får vi träna in trean i vinter:-)

2011-11-14 @ 11:07:09
Postat av: Jenny

Men jisses, du ger ju mig ångest för att jag latat till mig efter sommaren... Nu blir det till att lägga i en träningsväxel igen, tack för den sparken i baken ;) Grattis till uppflyttning! Hoppas vi ses på nån 3:a till våren :)

Kram

2011-11-14 @ 15:46:32
URL: http://www.zeldio.se
Postat av: Jennie, Phoenix och Dice

Grattis till en bra prestation! Duktiga ni är:)

2011-11-17 @ 07:27:40
URL: http://www.tollarna.weebly.com
Postat av: Tina & Theodor

Ni e grymma!!! =)

2011-11-26 @ 17:51:59
URL: http://tollarentheodor.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0