Räddningsträning

Söndag 9 oktober 2011 kl.11.00 på Åkerigrus

(Hela gruppen uppdelat på 2, jag hade Karin som ledare)

Vi skulle köra höga. Kipper var tokladdad och skrek på vägen mot sökområdet. Han sprang hela området och fick inte vind på den 1:a figgen utan kastade sig vidare till den 2:a. Den var uppe på en container och det var svår vittring. Kipper for av och an och smågnällde lite och fäste fint. Bra skall men Karin tyckte det var lite väl långt ifrån så jag berömde honom och skickade vidare. Då hoppar han upp på en rörställning och jag fick hjärtat i halsgropen (som vanligt när vi tränar höga) för det var högt och svårt. Jag stog för nära så han skällde inte där uppe utan hoppade ner igen. Han fäste tillslut och fick då belöning.

Nästa var också hög. Den tog han lite snabbare och fäste bra tyckte jag. Också uppe på en container. Anki fick hoppa ner och belöna, Kipper het.

Karin tipsade om att man kan koppelsöka runt en hög och när Kipper har fått vittring så går man bakåt i kopplet och drar med sig honom och skickar sedan lös så han kommer till skall direkt, för då har han tidigare bestämt sig var det är bäst vittring.

Vi avslutade med ett koppelsök på dold figg. Jag belönade och Kipper blir lite het av att inte få ta fram:)

Rätt nöjd med dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0